Rad na kruzeru 2021

Čekaće nas veliki izbor poslova za rad na kruzeru 2021, iako se svi sigurno pitamo da li brodovi mogu preživeti trenutnu pandemiju i kada će tačno ponovo zaploviti. Prolazak brodova kroz pandemiju Covid 19, je veoma loše za kompanije i potencijalna je smrtna presuda za njihovu najskuplju imovinu: same brodove. Trošak je zapanjujući. Uragani, vlaga, istekle dozvole – sve su skupe pretnje praznim brodovima. Šta sad sa njima?

Rad na kruzeru 2021 će biti moguć, ali šta sa brodovima koji trenutno više ne mogu da zaplove zbog pandemije?

Na nedavnoj Carnival konferenciji, koja spada medju najveće svetske kompanije za krstarenje, naznačeno je da će njeni tekući brodski i administrativni troškovi iznositi 250 miliona dolara mesečno, kada svi njeni brodovi budu u pauzi. S obzirom na to da kompanija kaže da ne može da predvidi kada se krstarenja nastavljaju, to je dugoročna stavka bilansa stanja, koja je samo u drugom kvartalu zabeležila gubitak od 4,4 milijarde dolara.

Rad na kruzeru 2021 u Martu je prekinut kao i plovidbe mnogih kruzera

Trenutno to jeste zaista problem, ali još veći zapravo problem je gde parkirati kruzere u vreme pandemije? Kao i kod aviona, prvo pitanje održavanja praznog hoda broda je jednostavno pronalazak mesta za njegovo parkiranje. Čak 16.000 aviona prizemljeno je u pandemiji, skrivajući se na suvim i zastitnim mestima, koja se protežu od aerodromskih asfalta do pustinjskih sklonista. Brodovi se na sličan način trude kako bi pronašli prave uslove za izdržavanje oluje.

Nema dovoljno lučkog prostora za pristajanje svakog broda odjednom, posebno za ogromne brodove koji obično prevoze do 8.880 putnika i posade. Ovo objašnjava slavljeničke zvukove „povratka kući“ Azamara Journei-a u Glazgovu (broda koji je pristao u teretnoj luci, umesto uobičajeno, dalje izvan grada). Plovila sa manje sreće nisu imala drugog izbora nego da se bace sidro na moru, povremeno se zaustavljajući u najbližoj luci po hranu i gorivo. Ove nedelje, 15 brodova Carnival Cruise Line, Royal Caribbean i Celebrity Cruises, družio se u blizini Bahama, Simfonija mora sa 6.680 putnika, najveći kruzer na svetu, krenula je izvan Dominikanske Republike.

Visoko održavanje parkinga za kruzere je prva bolna tačka

Prema rečima Bila Burkea, penzionisanog vice admirala američke mornarice i glavnog pomorskog oficira Carnivala, dovođenje 105 brodova kompanije na odredišta za pauziranje i to 20 na Karibima, 40 u Evropi, 35 u Aziji i 10 u istočnom Pacifiku – proces je koji će se protezati u trećem kvartalu godine. Visoko održavanje parkinga je prva bolna tačka. Rad na kruzeru 2021 je bio apsolutno lekcija za sve. Da bi stvari tj. brodovi za krstarenje, ostali u obliku i da bi se izbegle skupe popravke (slično kao što bi vam baterija mogla umreti ako automobil ostavite predugo da stoji), plovila moraju i dalje da rade. „Savremeni brodovi za krstarenje nisu dizajnirani niti napravljeni da bi se samo isključili i ostavili na molu“, kaže Monti Mathisen, glavni urednik Cruise Industri Nevs. “Govorite o ogromnim količinama mašina, elektronike, pa čak i čelika kojima je potrebno održavanje, provera i preventivni rad.”

Da bi rad na kruzeru 2021 bio moguć brodovi moraju da se kreću

Svaki brod ima tim „sigurne posade“, oko 120 članova posade za veliki brod. Među potrebnim osobljem, prema Carnival’s Burke: palubna posada za upravljanje brodom, inžinjerijska posada za upravljanje električnom energijom i pogonom, medicinski tim koji ima tendenciju prema potrebama osoblja (posebno u vreme Covid-19), obezbeđenje, i dovoljno osoblja u domaćinstvu i kuhinji da svi budu čuvani i nahranjeni. U slučaju uragana ili drugog lošeg vremena, brodovi moraju biti u stanju da se kreću. Takođe moraju da se pridržavaju propisa o zaštiti životne sredine, bezbednosti i drugim propisima ili da rizikuju stroge novčane kazne, krivične prijave i druge kazne, rekao je Burke.

Na primer, 2016. godine, Karneval je dobio petogodišnju uslovnu kaznu i kaznu od 40 miliona dolara zbog osuđujuće presude za krivično delo zagađenja. Kraljevski Karibi su se već obavezali na ovaj takt. Njihova flota je u velikoj meri zaštićena odvlaživačima vazduha – raspoređenim svuda od mašinskih prostorija do javnih površina. “Zahvaljujući” ovoj pandemiji, rad na kruzeru 2021 je doslovno promenio način posmatranja mnogih stvari i plovidbi. Kada budu spremni da ponovo otplove, ponovno pokretanje „može potrajati nedeljama i mesecima“, objašnjava on, detaljno opisujući kašnjenja koja se kreću od transporta posade nazad do broda, prolaska kroz birokratske procese ponovne sertifikacije ili čak finansiranja skupih popravki suvog doka.

Drastičnija opcija je vezivanje broda, isključivanje svih sistema, a samo neki vanredni generatori da ostanu da rade i nekoliko dežurnih posada i stražara. Krstarski istoričar i pisac Peter Knego daje sumornu sliku onoga što se može dogoditi u tom scenariju. Sama činjenica da su brodovi položeni u slanu vodu, slani vazduh i sve vrlo brzo propada“, tako da  kako Knego objašnjava, „bukvalno morate da pocepate infrastrukturu da biste izvršili popravke ako je brod predugo mirovao.“ Sa dugotrajnim stajanjem, pitanja poput truljenja počinju da se pojavljuju. Ako to zvuči kao polagana i bolna smrt, neke kompanije umesto toga samo otkidaju zavoj. U svom finansijskom spisu iz drugog kvartala, Carnival je rekao da planira da povuče najmanje šest starijih brodova, koji bi potencijalno mogli da se prodaju još jednoj kompaniji za krstarenje, obično za nečiju najbolju ponudu. Brod bez vode, nažalost, vredi manje od zbira njegovih delova.

S obzirom da je čitav svet zaključan i da se sigurno i vi pitate kada će se završtiti sve ovo i da li ćete zaploviti i da li će zaista biti moguć rad na kruzeru 2021. To čekanje je mnogo bolje prilagoditi novoj stvarnosti nego da se borite protiv nje i svakako što boljoj pripremi za sigurno i  predstojeći odlazak na brod. Ako se samo setimo da je Španska groznica trajala 2 godine, neće ni Korona duže, posebno sa medicinskim sredstvima sa kojima danas raspolažemo. Ili što bi Marija rekla: “Kada je prošla i turska serija “mala nevesta”, proći će i ova korona!”.

23 Komentara

  1. 7. decembra 2020. at 17:48
    Vasa

    Nemam nikakve zamerke da radim sledece godine na kruzu, kad sve ovo prodje. Siguran sam da cemo krstariti 2021. kao sto 100% znam da su u planu sve moguce mere predostroznosti (bas zbog ove pandemije) koje i ocekujem. Sto smatram oke. Licno, jedva cekam ponovo na brod!

    • 7. decembra 2020. at 22:09
      siteadmin

      Mi bi vrlo rado opet zaplovile, takodje, Vaso..

  2. 7. decembra 2020. at 17:49
    Mihajlo

    Radim na brodu vec 5-tu godinu. Cim brod bude mogao ponovo da regularno krstari, ja sam zaplovio zajedno sa njim.

    • 7. decembra 2020. at 22:10
      siteadmin

      Pa bravo, Mihajlo! Zaplovimo zajedno 🙂

  3. 7. decembra 2020. at 17:49
    Marian

    Drzim fige za nove plovidbe, jer moja je otkazana bas pred udar Covida.

    • 7. decembra 2020. at 22:12
      siteadmin

      Uskoro i ubrzo nove plovidbe, nadamo se svi..Sjajno!

  4. 7. decembra 2020. at 17:50
    Jovana

    Tajvan je bio otvoren u julu 2020 za krstarenje i nije bio zabelezn nijedan slucaj Covida-19. A Royal je trebao da pocne 1 Decembra sa “Quantum of the Seas”.

    • 7. decembra 2020. at 22:15
      siteadmin

      Jovana, ne znamo konkretno sve u vezi budućih krstarenja ali smo tu da vas obaveštavamo, čim dobijemo novu informaciju.. Hvala puno za info!

  5. 7. decembra 2020. at 17:50
    Strahinja

    Sutra da krenu intervjui za rad na brodu, ja sam spreman. Sve ce ovo proci bas kao sto je i doslo. Da, tacno je, spanska groznica je trajala 2 godine, nadam se da ovo nece toliko, ali kao sto rekoh; Posle svake noci uvek osvane i dan, tako ce i ovome ubrzo, nadam se, doci kraj.

    • 7. decembra 2020. at 22:17
      siteadmin

      I mi se iskreno nadamo, Strahinja.. Svaka čast za optimizam! Hvala što si ga podelio sa nama..

  6. 7. decembra 2020. at 17:52
    Jakov

    Kompanije za krstarenje naučile su mnogo iz iskustva ove pandemije – Covid 19. Vratio sam se na brod, taman pred otkazivanje raznih kompanija i lepo vidim da ljudi mnogo više „peru-peru“ ruke, izuzetno je bolja kontrola prilikom ukrcavanja i iskrcavanja putnika, vrata koja se otvaraju bez dodirivanja i češće dezinfekciju, sto smatram jednim velikim plusom. Ova pandemija je podigla zaista svest svima nama, bar o higijeni, sto mi je super cool. I proci ce..

  7. 7. decembra 2020. at 22:18
    siteadmin

    Baš tako, Jakove. Proći će i kruzevi ploviće! Iskoristimo ovo vreme da budemo još spremniji!

  8. 16. februara 2021. at 16:26
    720p

    Thank you for your blog post. Really looking forward to read more. Really Great. Evangeline Gaven Handel

    • 17. februara 2021. at 16:03
      Nela

      Thank you, Evangeline! We are glad to hear that! Thank you ♥

    • 2. marta 2021. at 13:03
      Nela

      Thank you Evangline! We appreciate very much your support ♥

  9. 1. marta 2021. at 23:02
    escort bayan

    Great article. I am experiencing many of these issues as well.. Hanna Terrell Yann

    • 2. marta 2021. at 12:25
      Nela

      Thanks, Hanna! Glad to help you!

  10. 5. marta 2021. at 08:48
    123.hp.com/setup 2

    you have a great blog here! would you like to make some invite posts on my blog? Anet Asher Bordiuk

    • 5. aprila 2021. at 08:59
      Nela

      Hi…well.. Could be interesting. Only, of course, depends on which website do u have..Nela

  11. 12. aprila 2021. at 11:22
    Ivana

    Ja bih se prijavila za rad na kruzeru? Možete li mi preporučiti kome da se javim? I da li su godine problem jer ove punim 32?

    • 26. aprila 2021. at 16:33
      Nela

      Zdravo Ivana. Vaše godine nisu problem. Ne brinite. Što se tiče agencija za zapošljavanje, ima ih dosta, zavisi odakle dolazite (Srbije, Makedonije ili Zagreba). Veliki pozdrav

      • 12. maja 2021. at 09:46
        Ivana

        Hvala na odgovoru Nela. Dolazim iz Srbije i poslala sam CV u safecrusse agenciju. Da li je neko sarađivao sa njima?

        • 12. maja 2021. at 20:10
          Nela

          Sto se tice te agencije, nisam zaista kompetentna, zapravo previše upućena u njihov rad, ali svakako savetujem, Ivana, da pogledaš malo komentare i po forumima vezano za njih. Verujem da sigurno postoje ljudi koji su iz Srbije i preko njih aplicirali za posao na brodu. Stim u vezi, ovim putem pozivam sve ljude dobre volje da se odazovu i pišu nam svoja iskustva vezano za agencije u Srbiji koje zapošljavaju na kruzerima. Puno sreće i uspeha u svemu ti želim! Ja ću se svakako ovih dana pozabaviti i agencijama u Srbiji. Pa stim u vezi, pisaću detaljnije i opširnije. Pozdrav veliki, Ivana!

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja označena su *