Kako se situacija u vezi COVID -19 razvija, otkazane su neke plovidbe. Ne sve. Primera radi, kompanija je odustala od svojih plovidbi na Aljasku a mnogo više o tome će vam reći agencije preko kojih budete konkurisali za posao na brodu.

Ne zaboravite na Vaša zakonska prava i prava radnika o zaštiti na radu, na brodu. Sve vam piše u ugovoru. Pročitajte, pročitajte ugovor 5 puta a možete i 55 puta, pre nego potpišete.

Skakanje u vodu je prirodna stvar sa kojom odrastamo. Ali totalno je neprirodno skakati sa kruzera imajući u vidu posledice toga.

Stoga nije dozvoljeno i nezakonito je, nakon što je Nick Naydev (27) u Nassau na Bahamima, kada je brod pristao u luku, skočio sa palube broda visokog (238 metara) i objavio video snimak na društvenim mrežama, što je doprinelo da i on i njegovi prijatelji budu izbačeni sa broda i sami se snađu kako da se vrate kući sa Bahama.

Njima je i doživotno zabranjeno krstarenje na brodu sa tom kompanijom a protiv njih se odmah zatim i sproveo pravni postupak.

Pre toga je 16-godišnji dečak umro, nakon što je pao sa osmog sprata “Symphony of the Sea” u more, dok je pokušavao da dodje do svoje spavaće sobe sa balkona susedne kabine.

Ne skačite sa broda! Ne pomišljajte da skačete sa broda! Ne bavite se ovakvim ili sličnim akrobacija dok ste na brodu, ukoliko želite da izbegnete pravne probleme i sačuvate sebi život.

 

Do sada niko nije bio diskriminisan ni kažnjen zbog tetovaže. Zapravo je bitno da tetovaže nisu vidljive posebno ako aplicirate za poziciju koja iziskuje interakciju sa putnicima, u tom slučaju gledajte da ih prikrijete.

Koliko ćeš vremena provoditi na brodu zavisi od tvoje pozicije na brodu (detaljnije o tome u knjizi). Kad se tvoj brod zaustavi u luci, ako nisi na dužnosti tebi je dozvoljeno da izadješ u luku, istražuješ, osvežiš se, okupaš na plaži, osetiš tlo pod nogama...

Zašto bi želeli da preskočite nešto što bi vam moglo sutra spasiti život u slučaju nepredviđene situacije na brodu? To je najvažnija stvar na brodu i svako treba da zna svoju ulogu u slučaju stvarne opasnosti. Ne, ne možete preskočiti drill. Dužnost radnika za vreme drill-a je da usmere putnike na pravo mesto odnosno ka takozvanim muster station odredištima. Pripremate ih da u slučaju evakuacije znaju gde da idu i šta da rade. Mnogi izbegavaju drill pa sam u knjizi opisala drill poput tzv. “lova na putnike” jer neki putnici znaju da se sakriju i zavuku svuda, samo da bi preskočili - izbegli Safety drill. A gde su svi putnici u stanju da se sakriju za vreme Safety drill-a, saznajte u knjizi (na strani 95).

Vrlo lako. Postoje četiri odgovora:

Alkohol

Droga

Samoubistvo

Nešto glupo ili stvarno slučajno

Osim što ćete da sednete na dok i počnete da plačete, napravite prelepu fotografiju broda koji odlazi ( pa to je jedinstvena prilika ). Šalu na stranu, osim zabavnog može to biti i pakleno iskustvo, jer vaš pasoš, novac i ostale dragocenosti isplovljavaju bez vas. Zato je najbolje da uvek napravite back-up plan, kako da najpre pronadjete a onda se i ukrcate na vaš brod, ako ga iz nekog razloga i propustite. Svakako, kašnjenje na brod, nije dobra ideja jer može dovesti i do gubitka posla i neplaniranog troška.

To sve zavisi od kompanije sa kojom ste potpisali ugovor. Neke kompanije će vam platiti, dok će druge tražiti da vi sami kupite uniformu za sebe. Većina kompanija zahteva od članova posade da se sami pobrinu i za uniformu i za cipele, koje moraju biti u skladu sa propisima. Obavezno utvrdite koja je politika kompanije o uniformi i cipelama pre nego što prihvatite položaj.

Znanje engleskog jezika je od suštinske važnosti. Morate dovoljno znati da se sporazumete sa kolegama i putnicima različitih nacionalnosti. U zavisnosti od položaja, vaše pozicije na brodu, biće potreban viši ili niži nivo. Ukoliko ste na poziciji koja zahteva razgovore sa gostima, svakako znanje engleskog jezika mora biti bolje.

Svakako u najplaćenije poslove na brodu spadaju direktor krstarenja, direktor hotela i menadžer za ljudske resurse. Dok položaj kapetana i službenika osiguranja se plaća dosta više i za njih je potrebno svakako diplomiranje na akreditivnoj pomorskoj obuci.

Prosečne plate na brodovima zavise pre svega od vašeg zanimanja na brodu (pozicije) na brodu i zavisi od kompanije za koju radite. Neke kompanije plaćaju manje a neke opet više. Što budete više napredovali u hijerarhiji osoblja to će i vaša zarada na kruzeru biti sve veća.

Ne treba da brinete o mogućnosti oboljenja morske bolesti osim ako imate lošu istoriju sa mučninom.

# U slučaju da se nalazite na palubi biće dovoljno da pogled fiksirate na horizont odnosno neku tačku koja se nalazi ispred vas.

# Zatvaranje u kabinu svakako nije dobro. Potreban vam je svež vazduh.

# Pokušajte da nađete mesto gde se kretanja broda najmanje oseća.

# Svakako se udaljite sa mesta gde se osećaju mirisi jake hrane.

# Uvek možete da potražite doktora na brodu da vam prepiše lek ili da tabletu protiv morske bolesti.

# Možete da odete u brodsku apoteku gde su dostupni razni lekovi za prevenciju morske bolesti.

Ne zaboravite da je vašem telu potrebno vreme da se malo adaptira na more.

Više i o ovome  (na 34 strani u knjizi).