Priprema za rad na prekookeanskim brodovima kao fotograf, zahteva više od tehničkih znanja i savremene opreme. Zahteva posebne talente koji vam omogućavaju da vidite lepotu tamo gde drugi vide samo pustoš. 

Da bi postali vrhunski fotograf na brodu, morate biti sposobni da vidite potencijal u najneočekivanijim momentima i da ga uhvatite na snimku. Informisanje o kompaniji za koju ćete raditi takođe je ključno, kao i sposobnost da se prilagodite specifičnim zahtevima svake fotografske niše u kojoj radite. Kreativnost, brzina, snaga i spretnost su samo neke od kvaliteta koje ćete morati da posedujete kao fotograf, dok komunikacija i empatija su neophodne za uspešan rad na prekookeanskim brodovima na poziciji fotografa. 

Otkrijte 5 ključnih kvaliteta koje definišu vrhunskog fotografa

  1. Kreativnost: Dobar fotograf mora imati visok nivo kreativnosti kako bi mogao da prepozna lepotu i značajne trenutke u svakodnevnom životu i da ih zabeleži na fotografiji.
  2. Tačnost: Fotografija zahteva brzo reagovanje i sposobnost da se brzo prilagodi različitim situacijama i uslovima.
  3. Kompozicija: Dobar fotograf mora znati kako da iskoristi kompoziciju kako bi stvorio upečatljive i jake fotografije.
  4. Tehničke veštine: Dobar fotograf mora biti dobro upoznat sa tehnikama i procesima fotografisanja, uključujući rukovanje fotoaparatom, svetlom i bojama.
  5. Emocionalna inteligencija: Dobar fotograf mora imati sposobnost da razume i prilagodi svoj stil fotografisanja u zavisnosti od emocionalne atmosfere ili teme koju fotografiše.

Stvaranje vrhunskih fotografija zahteva više od tehnike i opreme, potrebne su i unikatne kreativne sposobnosti.

Rad na prekookeanskim brodovima na poziciji fotografa.
Biti dobar fotograf, više je nego samo savladati svoj fotoaparat ili posedovati najnoviju i najskuplju opremu za kameru

Finansijska zadovoljstva fotografa na prekookeanskim brodovima

Isplate se kreću širom spektra kod različitih brodova. Dok neki brodovi nude platu od 1.200 dolara za poziciju fotografa, drugi istu poziciju plaćaju čak 3.000 dolara. Međutim, sa većim platama dolazi i veća konkurencija za napredak. Različite kompanije nude različite opcije zarade, uključujući početne plate i dodatne bonuse za svaki kruz. Ti bonusi variraju od 50 do 250 dolara po kruzu i mogu se dobiti kroz prodaju fotografija, fotoaparata, slika na platnu i sl.

Plate na prekookeanskim brodovima variraju od kompanije do kompanije i od broda do broda. Najveća plata može se pronaći kod kompanije Princess, dok se kompanija Image smatra najgorom za fotografe. Međutim, lakše je napredovati na brodu Image-a. Ako radite za Princess, dobićete opremu za kameru besplatno i početna plata od oko 1200$, uz dodatni benefit zaposlenja kao staff i procenat od prodaje fotografija i DVD-a.

Ako radite za kompaniju Image, početna plata je 700$, a tek kasnije se dolazi do plate od 1200$, iako ste i dalje staff. Kompanija Carnival nudi platu od 1000$ prva tri meseca, nakon čega se povećava na 1200$ sa dodatnim bonusom između 50 i 100 dolara mesečno. Obavezno se informišite o kompanijama pre nego što odaberete mesto za rad.

Koliko će me koštati rad na prekookeanskim brodovima?

Uključujući troškove agencije i avionske karte, možda ćete morati da platite i povratnu avionsku kartu koja može da košta i do 1,000 evra, u zavisnosti od kompanije. Potražite više informacija u kompaniji u kojoj aplicirate za posao.

Troškovi foto opreme (700$-1,300$) takođe, mogu biti  uključeni. U nekim slučajevima, možda ćete morati da kupite fotoaparat (često Nikon D300, Canon 60D ili Olympus), a kompanija može da vam pruži i dodatne objektive. Ovi troškovi su vam odbijeni sa prve plate. Ukoliko imate Nikon DSLR aparat, možda će vam kompanija dozvoliti da ga koristite. Osim toga, troškovi uniforme (za gangvej, casual night i formal night) koji su oko 200$ takođe su uključeni i takođe su vam odbijeni sa prve plate.

Ne zaboravite: Da biste radili kao fotograf na brodu, morate da imate određene kvalifikacije. Knjiga ‘Priručnik za Rad na brodu’ daje uvid u često tražene kvalifikacije i detaljno objašnjava šta obuhvata trening za ovu poziciju. Takođe, knjiga sadrži i direktna iskustva fotografa na brodu, što može biti od koristi za one koji žele da znaju više o ovom poslu. Poručite knjigu sada kako biste saznali sve što vam je potrebno za uspešan rad na brodu kao fotograf. Srećno!

 

Zaplovimo zajedno!

9 Komentara

  1. 1. novembra 2020. at 14:53
    Alen

    haha „Gost je spreman sve zarad jednog kruza“ – oplakao sam, bukvalno! hahaha Prica je vrh!

  2. 1. novembra 2020. at 14:57
    siteadmin

    😀 😀 😀 I mi smo sa tobom, opet hahaha

  3. 1. novembra 2020. at 15:00
    Katarina

    Ja sam cula slicnu pricu, kada je putnik pitao: „Spava li posada na brodu?“
    Uljudan odgovor je bio: Da, oni imaju konake na donjim palubama broda. 😀 😀 😀

  4. 1. novembra 2020. at 15:01
    siteadmin

    Ja bi rekla, Katarina: „Ne, oni se zapravo svake večeri vraćaju u podmornicu na zemlju. Prilično je skupo, ali koji drugi izbor imaju? 😀 😀 😀

    • 9. decembra 2020. at 13:14
      Katarina

      hahaha Sjajno!!! 😀 😀 😀

  5. 1. novembra 2020. at 15:07
    Helena

    Da li ste culi ovo.. 😀
    „Izvinite, mogu li me ovi liftovi odvesti do zadnjeg dela broda?“
    Uljudan odgovor: „Noviji brodovi za krstarenje su futuristički, ali ne toliko futuristički ili pak moderni“ 😀 😀 😀
    Zapravo razmišljam: Lift potiče od reči „podići“. Podignuti znači podići ili podići nešto. Dakle, ne, osim ako ste već na zadnjem delu broda. 😀 😀 😀

    • 9. decembra 2020. at 13:15
      siteadmin

      ahahaha Pa bravo Helen! 😀 😀 😀

  6. 1. novembra 2020. at 15:19
    siteadmin

    Evo jos jedna i od nas
    Pita putnik na brodu: „Da li dozvoljavaju skijanje na vodi sa zadnjeg dela broda?“
    Uljudan odgovor: Čak i da brod ide dovoljno brzo, da bi skijali na vodi, ne bismo mogli da se okrenemo i vratimo po vas, ukoliko bi pali.
    A zapravo razmišljamo: Oh da, želimo skijanje na vodi sa zadnjeg dela broda! 😀 😀 😀

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja označena su *